Novinky

Článek o nás na stránkách MOS

23.12.2011 15:17
www.mos-cso.cz/cz/o-ptaci

Tovačov na otočku

30.11.2011 22:01
V sobotu jsem měl doma nějaké povinnosti, a tak jsem si naplánoval výlet do Tovačova až na neděli. Měl jsem v plánu nafotit si kvalitně racky bělohlavé v letu, když jich jsou tam teď spousty. Přemluvil jsem taťku, aby mě do Tovačova zavezl. Podle předpovědi mělo slunce svítit až od...

Vydařený Tovačov v mlze

24.11.2011 20:15
V pátek 18. 11. máme ve škole někteří ředitelské volno, a tak v 6:30 vyrážíme z Olomouce autobusem do Tovačova za ptáky. Když dorazíme, nasadíme si čepice na hlavy, dalekohledy na krk a jdeme k rybníkům. Kolem plotů poskakují vrabci, nad námi létají racci. Většinou jsou...

Bílá slepota

19.11.2011 18:19
Konečně všední den, kdy nemusím do školy, a tak proč si nevyrazit do Tovačova! Ó, ptáci jedou až zítra, ale já v pátek musím absolvovat ne zrovna příjemný výlet do Prostějova. Tak tedy balím dalekohled už dnes a něco před sedmou nasedám do poloprázdného autobusu. Pomalu se rozednívá a...

Budky v Rozáriu

19.11.2011 18:17
V sobotu 12. 11. se nás několik sešlo před DDM, abychom splnili již dávno naplánovaný cíl. Naše budky v Botanické zahradě je potřeba po letošní sezóně vyčistit. Krásně svítilo sluníčko, a i když bylo poměrně chladno, bytelný zámek šel odemčít snadno. Jako první nás přivítalo hejno...

Podzimní Tovačov

06.11.2011 16:43
Bylo krásné nedělní ráno a já jsem přemluvil taťku, abychom se vydali do Tovačova. Právě když jsme přijížděli k Hradeckému rybníku, všimli jsme si, že se většina ptáků z vypuštěného rybníka zvedá a odlétá. Říkali jsme si: „Že by orel?“. Bohužel jsme se spletli, nebyl to orel, ale...

Na Kotvici na kotvice

19.10.2011 20:51
Je chvilku po sedmé ranní a skupinka nadšenců se schází na Olomouckém hlavním nádraží. Z Ó, ptáků nás není zrovna moc, jen čtyři, ale i tak zastupujeme podstatnou část výpravy.  Kola našeho expresu míří do Studénky. Tentokrát nám nádraží rozmazaně nemizí za okénkem jako posledně a...

Evropský festival ptactva v Tovačově

16.10.2011 10:17
Dne 1.10. jsme se vydali za ptáky do Tovačova (čirou náhodou se toto datum shodovalo s konáním Festivalu ptactva v Tovačově). Po brzkém vstávaní a odjezdu nás v Tovačově přivítali hrdličky a vrabci. Na Hradečáku je jako obvykle plno roháčů a lysek. Kormorání velcí Cestou na...

Výlet Ó, ptáků do Tovačova

28.09.2011 18:16
Ve středu byl státní svátek, a tak jsme toho využili a vyrazili do Tovačova. Po dlouhé době jsme se zase sešli na nějaké akci. Vyjeli jsme ráno v 6:50 od tržnice. Celkem nás bylo šest. Když jsme vyráželi, měli jsme nad sebou mraky z noční bouřky. V Tovačově jsme jako obvykle vystoupili u...

Červenohorské sedlo a tah lindušek lesních

12.09.2011 20:05
Ráno v neděli 11. 09. 2011 čekám před chatou na pana Jaromíra Berana. Je tu přesně v pět, tak jak jsme se dohodli a tak vyrážíme podívat se na Červenohorské sedlo na kroužkování. Když jedeme, je ještě tma a tak jsou okolo silnice vidět jen svítící oči vysoké nasvícené světly auta....