Racek tříprstý pokus č. 2

18.11.2016 20:35

Uběhl téměř týden od mé neúspěšné výpravy za rackem tříprstým do Bohumína. Ve čtvrtek večer přemýšlím, co jediný den bez deště podniknu, uvažuji znovu zkusit racka, dlouho se nemůžu rozhodnout. Ale večer jsem našel v jedné ptačí skupině několik hezkých fotek racka právě z dneška.

Jsem rozhodnutý. V pátek ráno tedy pro změnu sám vyrážím (vlakem) do Ostravy, tam jsem přesně za hodinu. Za pár minut mi jede autobus do ostravské části Heřmanice. Tam vystupuji a mířím k Heřmanickému rybníku, ten je tentokrát téměř bez ptáků. Všude kolem je ale spousta druhů pěvců, sleduji hejno konopek, často tu zimují i konopky žlutozobé, ale tyto jsou obecné. Později se k nim přidávají ještě dvě, u kterých si ale nejsem jistý, zda nešlo právě o žlutozobky. Všude poletují další ptáci, ještě i dva budníčci a pěvuška. Už jen čekám, kdy se objeví i něco lepšího, a ano. Slyším divný čížkovitý hlas, koukám na nízkou břízku a tam sedí čečetka zimní! Prohlížím si ji, je o hodně světlejší než těch několik co jsem viděl tento týden v Olomouci. Když vytahuji foťák, odlétá pryč…

Mlynařík dlouhoocasý

Pomalu opouštím Ostravu a docházím k Vrbickému jezeru, tady má být ten racek. Na hladině plave dvacítka morčáků velkých a roháči. Jdu ke spodní části, tam už plavou tisíce racků, to zas bude boj… Ale opak je pravdou. Prohlížím nejbližší racky a asi osmým rackem je RACEK TŘÍPRSTÝ! Okamžitě sahám po foťáku, abych provedl dokladové fotky, je kousek od břehu. Někdo ale odněkud vystřelí a racek se zvedá a odlétá do hustého hejna. Moc jsem si ho neužil, ale i ta minuta stála za to. Ještě čekám, zda se neukáže znovu. Užívám si slunce a teplo, ještě před pár dny tu bylo o 12°C méně! V dálce plave morčák prostřední, i tohle dělá velkou radost, je to můj první letošního podzimu. Po asi hodince se rozhoduji odejít, dlouhou cestu k ostravskému nádraží mi zpříjemňují už jen kavky a havrani. Procházet kolem romských osad se neukázalo jako dobrý nápad, ale ke svému překvapení jsem na nádraží došel živý a zdravý. Dnes to bylo obzvlášť povedené.

Racek tříprstý

Text a foto: Ondřej Boháč

Zpět