Pole u Olomouce

09.03.2011 18:03

V neděli 6.03.2011 jsem vyrazil na kole, podívat se na první skřivany a ptáka roku 2011 strnada obecného. Vyjel jsem kolem osmé hodiny. U vysokoškolských kolejí v Neředíně chodil po cestě konipas bílý (můj letos první). Hned na druhém stromě za silnicí posedávalo hejno vrabců polních a společně s nimi také pět strnadů. Vrabců polních jsem kolem cesty napočítal nejméně 200. Už zdálky jsem slyšel skřivaní zpěv. Na místě jsem viděl skřivanů nejméně 20. Byl jsem spokojen a otočil jsem to směrem na  Globus, kde Jarda Koleček nedávno pozoroval jednoho chocholouše. Jel jsem ke Globusu, když mi přes cestu přeletěli čtyři koroptve polní a sedly si k dalším dvěma. Neměl jsem moc času, na oběd jsem musel být doma ve dvanáct. Tak jsem koroptve jen dokumentačně vyfotil. Na parkovišti jsem chocholouše za chvíli našel. Parkrát se nechal vyfotit a pak zaběhl pod zaparkovaná auta. To bylo pro neděli vše. Sedl jsem na kolo a rychle domů.

Ondra Belfín

Vrabec polní, samec

Koroptve polní

Chocholouš obecný

Strnad obecný

Zpět