Jeseníky

23.05.2011 19:51

21.-22.05.2011 jsem byl s rodiči na chatě v Jeseníkách. V okolí se vyskytuje několik ťuhýků obecných. Hned po příjezdu jsem vyrazil. Měl jsem štěstí. Po prvních sto metrech mi nad hlavou přelétl první pár. Na pravidelném hnízdišti přibyli další tři ťuhýci (1P a 1M). Podařilo se také opět potvrdit výskyt cvrčilky říční. Pomalu začalo pokapávat, a tak jsem pro toto dopoledne skončil.

Ťuhýk obecný F

Odpoledne pršelo do dvou hodin, ale pak jsem vyrazil do terénu. Mým hlavním cílem bylo zjistit, jak se daří bramborníčkům na louce. Po dešti se pořádně rozezpívali. Hned bylo jednodušší je spočítat. Sedl jsem si do trávy a na chvíli se zaposlouchal. Bramborníčkův zpěv na chvíli přerušil chřástal. Velice mě to překvapilo ve tři hodiny odpoledne. Měl jsem z něho velkou radost. Ozval se ještě několikrát a to i se dvěmi dalšími. Zanedlouho už zpívali zase jen bramborníčci. Ťuhýků bylo nakonec za den celkem osm.

Další den jsem vyrazil s Jaromírem Beranem prozkoumat bučinu. Hlavně šlo o lejska malého. Po provokaci hlasem se několikrát ozval. Parkrát před námi proletěl, ale jinak nic víc. Lejskův zpěv doprovázelo několik budníčků lesních a holub doupňák.

Budníček lesní

Z bučiny jsme ještě vyrazili na obchůzku do Losin. V parku se nám tam povedlo vyprovokat králíčka ohnivého.

Králíček ohnivý M

Ondra Belfín

Zpět