Vítejte na stránkách ornitologických nadšenců, kteří si říkají "Ó, ptáci" a kteří jsou členy Lidu medvědího potoka z DDM Olomouc nebo jejich kamarádi.

• Můžete tu najít články z akcí a výletů Ó, ptáků doplněné fotografiemi.

Doufáme, že se Vám stránky budou líbit!

Novinky na stránkách:

Vodouš rudonohý

Novinky

Mezi skalami a lavinovým polem

14.02.2017 17:28
Nedělní ráno, nebo spíš brzké dopoledne, opouštím útulnou chatičku v malebném údolíčku Bystričky, terénní základnu Správy NP Malá Fatra. Loučení s kolegy, záchrana zapadlého služebního auta a znovu loučení s kolegy. Do toho ještě nápad, že bych mohla chatu k noclehu využít i...

Zasloužená trasa aneb za sovami stopou šelem až na Hrčkovu Kečku

25.01.2017 22:22
Je sobotní ráno a já ještě pořád sedím na správě národního parku Malá Fatra ve Varíně, houpu nohama a čekám na slíbeného kolegu. V mapě se mi krásně červená vyznačená linka mojí dnešní pochůzky, pouti až na vrchol Hrčovy Kečky. Trasa ušitá přesně na míru, s převýšením asi 700 metrů nahoru...

Za strnadem severním v Polsku

21.01.2017 21:29
Po několika předchozích víkendech strávených v polích je zase čas na změnu. Už v pátek se rozhoduji mezi rackem mořským v Ostravě a strnadem severním (Calcarius lapponicus) kousek za českou hranicí v Polsku. Po dlouhém odkládání se konečně rozhoduji pro strnada. Domlouvám se s Michalem Jakubcem, že...

Z původně obyčejné procházky do mimořádného dne

19.12.2016 19:59
Je neděle ráno, zataženo nízkou oblačností, a lehce pod nulou. Na pohled neskutečně protivné počasí, ale beru batoh a vyrážím do terénu. Bez žádného cíle, jen projít pole a vyčistit si hlavu. Sedám na autobus, vystupuji v Dubu nad Moravou a jsem připraven začít. V polích je trošku větší zima, a tak...

Racek tříprstý pokus č. 2

18.11.2016 20:35
Uběhl téměř týden od mé neúspěšné výpravy za rackem tříprstým do Bohumína. Ve čtvrtek večer přemýšlím, co jediný den bez deště podniknu, uvažuji znovu zkusit racka, dlouho se nemůžu rozhodnout. Ale večer jsem našel v jedné ptačí skupině několik hezkých fotek racka právě z dneška. Jsem rozhodnutý. V...

Nový nadšený člen týmu!

14.11.2016 22:10
Při hledání nových členů týmu jsme oslovili i Ondru Boháče, který souhlasil a ihned přidal i první příspěvek. Doufáme, že takový nadšenec jako Ondra znovu nakopne i ostatní a bude na stránkách zase přibývat článků jako dříve. Děkujeme Všem, kteří pravidelně sledují naše stránky! Tým Ó, ptáků

Za rackem tříprstým na Ostravsko

14.11.2016 22:07
Je sobota ráno. Po dvou dnech výskytu racka tříprstého na štěrkovně v Bohumíně vyrážíme zkusit štěstí. Odjíždím s taťkou kolem deváté ranní, cestou nabíráme ještě Jirku Šafránka a Jarku Kačírkovou. Odjíždíme z Přerova, téměř celou cestu fouká tak silně, až to hýbe s celým autem. Je zataženo a...

Akce Acrocephalus

27.09.2016 21:24
Dne 24. 8. 2016 se naše malá skupinka nadšenců vydává na zdlouhavou cestu na Acrocephalus – ornitologickou akci zaměřenou na odchyt migrujících ptáků v rákosinách. Vyjíždíme brzy z rána z hlavního vlakového nádraží v Olomouci, nabalení jak na dvouměsíční prázdniny. Ve skutečnosti nás...